Paragraaf 2 Wat is communicatie? opdracht 8

Klassenoefening communicatieve vaardigheden. Naam van de oefening: ‘Wie ben ik?’

We gaan een spel doen. Het spel laat ons zien hoe goed wij communiceren. Het spel werkt als volgt. Een leerling gaat de klas uit. De klas spreekt een bepaalde naam af. Bijvoorbeeld: Adele. De klasgenoot wordt dan binnengelaten. Door vragen te stellen aan de klas moet hij er achter zien te komen wie de klas in gedachten heeft. De klas mag alleen antwoorden met ‘Ja’ of ‘Nee’. Winnaar van dit spel is degene die het minste aantal vragen nodig heeft om het goede antwoord te vinden.

Na deze oefening hebben we een klassengesprek. We bekijken wat er allemaal goed of fout is gegaan bij deze oefening. Maak een kort verslag van de nabespreking met de belangrijkste leerpunten. Schrijf deze in je leerwerkboek op bladzijde 37.

 

Nabespreking oefening ‘Wie ben ik?’

Leerpunten van deze oefening:

1. -

2. -